Pringao, saborío, juano, cavir: os nomes das novas variedades de garavanzo

Un grupo de investigación mellora a xenética da leguminosa para protexela de riscos como a superpoboación ou o desxeo

Garavanzos

A superpoblación, o desxeo dos polos ou a desaparición dalgunhas especies lévanos a buscar especies vexetais e animais con maior produtividade, resistencia ao medio ambiente e a enfermidades presentes no mesmo, previo estudo do genotipo ou sistema xenético dos individuos. Precisamente a iso dedicáronse investigadores da Universidade de Córdoba, que melloraron a xenética desta leguminosa.

A mellora xenética de leguminosas como o garavanzo, é o campo de traballo do equipo da Universidade de Córdoba dirixido por Juan Gil Ligero, que desenvolve investigación aplicada, empregando métodos clásicos combinados coa aplicación de métodos biotecnolóxicos (estudo do ADN das plantas) como o desenvolvemento de marcadores moleculares que axudan a obter novas variedades (nun prazo aproximado de 5 anos) -máis resistentes e mellor adaptadas á contorna que nos rodea- dunha forma máis eficaz. Deste xeito, este equipo participou no rexistro de novas variedades comerciais, entre elas: “Juano, Pringao, Saborío ou Cavir”.

Equipo da Universidade de Córdoba responsable do estudo e dirixido por Juan Gil Lixeiro.

Equipo da Universidade de Córdoba responsable do estudo e dirixido por Juan Gil Ligero.

Grazas á súa investigación “dispoñemos de material vexetal interesante” para estudos xenéticos relacionados con data de floración, porte da planta, así como, tamaño da semente, carácter dobre vaina e resistencias a problemas como rabia, fusarium e roya do garavanzo. Tamén “dispoñemos de marcadores moleculares asociados a estas resistencias a rabia e fusarium, as dúas enfermidades máis importantes en garavanzo”.

Ademais, o seu traballo permitiu o desenvolvemento dunha colección de liñas puras con resistencia ás dúas enfermidades citadas, diferentes tipos de gran, ciclos de floración e porte de planta. Iso, contribúe á consecución dunha maior variabilidade xenética e biodiversidade, o cal, é de gran importancia socioeconómica.

Así, de entre distintos traballos con empresas, pódese citar unha colaboración de dous anos, mediante artigo 83, xestionado pola OTRI, co cooperativa Campo de Tejada de Huelva. O labor do equipo de investigadores cordobés tivo relación con temas de asesoramento e achega de coñecementos para a obtención de novas variedades de garavanzo branco lechoso resistentes a enfermidades como rabia ou fusarium.