Chega o peixe de laboratorio: nin de río, nin de mar, nin de piscifactoría

Unha compañía de San Diego logra criar un pescado de cola amarela a partir de cultivos celulares

O chef Gerard Viverito facendo un showcooking con este peixe de laboratorio. FOTO: Cedida por BlueNalu

Unha startup de tecnoloxía alimentaria de San Diego cultivou filetes de peixe de cola amarela a partir de células, convertendo á compañía local nunha das máis avanzadas cientificamente no mundo dos mariscos cultivados en laboratorio. A startup, chamada BlueNalu, ten menos de 2 anos e, con todo, alcanzou un fito científico co que moitos investigadores só soñan. Fronte a unha pequena multitude reunida na Baía de San Diego no pasado mes de decembro, o chef da startup preparou o peixe de cola amarela creado en laboratorio de varias maneiras, desde tacos de peixe e poke ata caldo de mariscos como así recolleu o diario local norteamericano The San Diego Union Tribune.

Para aqueles que non están familiarizados cos produtos de mariscos a base de células, están feitos de carne e graxa de peixe real (dunha especie de xurelo), cultivados a través de cultivos celulares nunha instalación de fabricación de alimentos. A esperanza de compañías como BlueNalu é satisfacer a demanda de produtos pesqueiros reais mentres se abordan as preocupacións éticas e ambientais para comer peixe.

Aínda que o proceso non é familiar para a persoa media, os fundadores da compañía din que os produtos de mariscos feitos en laboratorio non son máis antinaturais que, por exemplo, o iogur grego, que tamén require o cultivo de células. “Non estamos máis feitos no laboratorio que a salsa de tomate ou as Oreos”, dixo Chris Dammann, director de tecnoloxía de BlueNalu, nunha entrevista a principios deste ano. “Todos comezaron nun laboratorio”.

Varias mostras dos pratos feitos con este peixe

Varias outras startups científicas demostraron probas de sabor similares dos seus produtos de mariscos a base de células, incluído Wild Type, con sede en San Francisco, que organizou unha cea a principios deste ano co seu salmón cultivado en laboratorio. Pero o peixe de BlueNalu parece único na súa capacidade de soportar diferentes métodos de cocción, un avance de fabricación competitivo. En comparación, o salmón de Wild Type desfaise cando se cociña a altas temperaturas.

“Os nosos medallóns de cola amarela pódense cociñar a calor directa, ao vapor ou mesmo fritidos en aceite; pódese marinar nunha solución acidificada para aplicacións como poke, ceviche e kimchi, ou se pode preparar ao natural”, dixo o CEO de BlueNalu, Lou Cooperhouse, nun comunicado. “Este é un logro enorme e non cremos que ningunha outra compañía en todo o mundo puidese demostrar ata o de agora este nivel de rendemento nun produto de mariscos enteiros”.

BlueNalu tamén está a desenvolver outras especies de peixe como o mahi mahi e un prago vermelo

Nun artigo da startup  feito por Union-Tribune a principios deste ano, os membros da industria abordaron os enormes obstáculos científicos que enfrontan compañías como BlueNalu. Un gran desafío é fabricar os produtos en grandes lotes, algo que os investigadores e as novas empresas loitaran por conseguir. Simplemente crear os pequenos lotes de cola amarela cociñados durante a demostración foi un logro considerable.

“Esta foi unha fazaña técnica extraordinaria“, dixo Dammann nun comunicado. “Cando comezamos esta compañía, había moi pouca ciencia dispoñible sobre a propagación a longo prazo das células musculares dos peixes e ningún protocolo de cultivo confiable. Para crear un produto de músculo completo a partir de células de peixes que se cultivan sen modificación xenética requírese unha innovación considerable. Cientificamente, o logro de pasar dun lenzo en branco a un produto alimenticio tan rápido non pode ser subestimado. Agora estamos listos para centrarnos na nosa próxima fase de crecemento para aumentar o volume de produción”.

Cooperhouse dixo que a startup espera lanzar os seus produtos pesqueiros nun mercado de proba dentro de dous anos. Ademais da cola amarela, BlueNalu tamén está a desenvolver outras especies de peixes, como o mahi mahi e o prago vermello.